Regulamin Usługi 10-letniej Gwarancji
10-letnia Gwarancja Produktów Kinderkraft. Warunki Gwarancji:
- Gwarantem jest 4kraft Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Tatrzańskiej 1/5, 60-413 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000378767, NIP: 7811861679 (dalej: „Gwarant”).
- Niniejsza gwarancja (dalej: „Gwarancja”) obejmuje produkty marki Kinderkraft zakupione i użytkowane w krajach członkowskich Unii Europejskiej z wyłączeniem ich terytoriów zamorskich[1], (dalej: „Produkty”). Niniejszy Program oferowany jest konsumentom, którzy zakupili produkty Kinderkraft wyłącznie do celów prywatnych (dalej: „Konsument”). Poza niniejszą ograniczoną Gwarancją produkty objęte są ustawową rękojmią.
- Uprawnienia wynikające z niniejszej Gwarancji są możliwe do zrealizowania jedynie w przypadku, gdy Konsument wypełnił formularz dostępny na stronie www.kinderkraft.com w terminie 30 dni od daty zakupu Produktu. W procesie rejestracji Konsument musi dostarczyć (przesłać) oryginalny dowód zakupu.
- Gwarant udziela gwarancji na wypadek niezgodności Produktów ze specyfikacją wskazaną w umowie lub ofercie. Gwarancja nie ma zastosowania, jeżeli Produkty były używane niezgodnie z ich instrukcją obsługi lub przeznaczeniem.
- Niezależnie od niniejszej Gwarancji, Konsumentowi przysługują ustawowe uprawnienia gwarancyjne, które nie są w żaden sposób ograniczone niniejszą Gwarancją.
- Niniejsza Gwarancja obowiązuje przez okres 10 lat i rozpoczyna się w momencie dostarczenia Produktu do Konsumenta.
- Niniejsza Gwarancja obejmuje wszystkie produkty Kinderkraft z wyłączeniem niektórych produktów. Produkty podlegające rejestracji do programu rozszerzonej gwarancji są widocznie oznakowane, przynajmniej logo programu.
- W przypadku stwierdzenia w okresie trwania Gwarancji niezgodności Produktów ze specyfikacją wskazaną w umowie lub ofercie, Produkt zostanie naprawiony bezpłatnie lub wymieniony na nowy, według wyłącznego uznania Gwaranta.
- Niniejsza gwarancja jest niezbywalna, dlatego tylko pierwotny Konsument może dochodzić praw z niej wynikających.
- W przypadku stwierdzenia w okresie trwania Gwarancji niezgodności Produktów ze specyfikacją wskazaną w umowie lub ofercie, reklamację z tytułu niniejszej Gwarancji należy zgłosić poprzez wypełnienie formularza dostępnego pod adresem www.kinderkraft.com. Po przesłaniu formularza, reklamacja jest weryfikowana przez Dział Obsługi Klienta. Wszystkie zgłoszenia są rozpatrywane w możliwie najkrótszym czasie. Konsument jest informowany o numerze przypisanym do zgłoszenia i otrzymuje instrukcje dalszego postępowania.
- Konsument może zgłosić reklamację w sposób inny, niż wskazany w powyższym pkt 10. (np. bezpośrednio przez e-mail lub telefonicznie). W takich przypadkach reklamacje będą przekierowywane do Działu Obsługi Klienta. Ze względu na niestandardową procedurę reklamacyjną, czas obsługi tego typu reklamacji zawsze ulegnie wydłużeniu.
- Niniejsza Gwarancja obejmuje usługę w systemie door-to-door. Kurier odbiera od Konsumenta wadliwy Produkt i dostarcza go do Działu Serwisu Gwaranta. Po naprawieniu Produkt jest odsyłany do Konsumenta. Usługa ta jest bezpłatna.
- W przypadku wysyłki uszkodzonego towaru przez Konsumenta na własny koszt, nie przysługuje mu zwrot kosztów przesyłki.
- Konsument jest zobowiązany do dostarczenia Produktu w oryginalnym lub zastępczym opakowaniu, ze wszystkimi akcesoriami (jeśli dotyczy). Konsument ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe w wyniku użycia opakowania zastępczego lub nieodpowiedniego zabezpieczenia Produktu. Na życzenie Konsumenta Gwarant udzieli instrukcji co do prawidłowego sposobu pakowania Produktów.
- Standardowo wady Produktu wykryte w okresie Gwarancji będą usuwane bezpłatnie, w możliwie najkrótszym terminie, nie dłuższym niż 14 dni roboczych, od otrzymania przez Gwaranta Produktu do naprawy.
- Termin naprawy zgodnie z pkt 15. może ulec wydłużeniu o czas potrzebny na zamówienie wymaganych części zamiennych, jednak w żadnym wypadku nie może być dłuższy niż 30 dni roboczych. W takich przypadkach Konsument zostanie poinformowany o przedłużeniu czasu potrzebnego na naprawę oraz o przewidywanym terminie zakończenia obsługi reklamacji.
- Gwarant zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminów, o których mowa w pkt 15. i 16. w przypadku okoliczności wynikających z wystąpienia siły wyższej.
- Jeżeli naprawa wymaga wymiany części, wadliwe części, które zostały wymienione, zostaną zutylizowane przez Gwaranta. Części zamienne użyte do naprawy mogą być wyprodukowane przez innego producenta, o ile są co najmniej równoważne pod względem technicznym.
- Jeżeli naprawa i/lub wymiana części jest niemożliwa, wówczas Gwarant ma prawo wymienić reklamowany Produkt na nowy, wolny od wad, jeżeli jest on jeszcze w produkcji lub w posiadaniu Gwaranta. W pozostałych przypadkach wymiana zostanie dokonana na Produkt podobny, o przynajmniej takich samych parametrach i cenie nie niższej niż cena reklamowanego Produktu w momencie zakupu przez Klienta.
- Jeżeli w wyniku reklamacji oryginalny Produkt objęty 10-letnią Gwarancją został wymieniony na nowy Produkt, to:
- warunki 10-letniej Gwarancji z oryginalnego Produktu przechodzą na wymieniony Produkt;
- czas trwania 10-letniej Gwarancji nie zostaje przedłużony, lecz jest kontynuowany;
- nie ma możliwości zarejestrowania wymienionego Produktu w celu uzyskania nowej 10-letniej Gwarancji.
- Jeżeli zgłoszona wada nie jest objęta Gwarancją, koszty naprawy ponosi Konsument. Przed podjęciem jakichkolwiek działań Konsument zostanie poinformowany o kosztach naprawy, która zostanie zrealizowana dopiero po otrzymaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
- Niniejsza gwarancja nie obejmuje:
- Uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania lub konserwacji - w tym między innymi uszkodzeń mechanicznych Produktów powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania lub konserwacji;
- Należy zapoznać się z instrukcją użytkowania i konserwacji Produktu zawartą w instrukcji obsługi Produktu;
- Uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym montażem, instalacją lub demontażem Produktów i/lub akcesoriów;
- Należy zapoznać się ze wskazówkami użytkowania i montażu Produktu w instrukcji obsługi Produktu;
- uszkodzeń wynikających z niewłaściwej konserwacji, pielęgnacji i przechowywania;
- uszkodzeń spowodowanych normalnym zużyciem lub wynikających w inny sposób z normalnego starzenia się materiałów;
- uszkodzeń powstałych w wyniku wypadku, nieprawidłowego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania, pożaru, kontaktu z cieczą, działania siły wyższej itp.;
- Produktów, które zostały zmodyfikowane w celu zmiany funkcji lub cech bez pisemnej zgody Gwaranta;
- Produktów, z usuniętymi lub nieczytelnymi numerami seryjnymi;
- uszkodzeń powstałych w wyniku użycia elementów lub produktów innych firm – w tym, ale nie wyłącznie: uchwytów na kubki, parasolek, reflektorów i dzwonków;
- Produktów odkupionych od pierwotnego właściciela lub będących w posiadaniu osób innych niż pierwotny właściciel;
- Uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania lub konserwacji - w tym między innymi uszkodzeń mechanicznych Produktów powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania lub konserwacji;
- Niniejsza Gwarancja nie dotyczy roszczeń dotyczących parametrów technicznych Produktu, jeżeli są one zgodne z instrukcją Gwaranta lub innymi dokumentami określającymi parametry techniczne Produktu.
- Niniejsza gwarancja nie obejmuje szkód następczych.
- Niniejsza Gwarancja podlega prawu polskiemu z zastrzeżeniem wyłączenia konwencji ONZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG).
- Nieważność któregokolwiek z postanowień niniejszego regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
- W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt na adres e-mail: pomoc@kinderkraft.com. Możesz również zadzwonić do naszego Działu Obsługi Klienta: 616 460 237 (czynny w godzinach 9:00 - 16:00 CET).
- W przypadku reklamacji Produktów spersonalizowanych przez producenta na życzenie Konsumenta, Gwarant nie będzie mógł wymienić spersonalizowanych części lub całych Produktów na analogicznie spersonalizowane. Spersonalizowane części i/lub Produkty zostaną zastąpione częściami i/lub Produktami podstawowymi.
[1] W szczególności: Azory, Madera, Wyspy Kanaryjskie, francuskie departamenty zamorskie, Wyspy Alandzkie, Athos, Ceuta, Melilla, Helgoland, Büsingen am Hochrhein, Campione d'Italia i Livigno.