Dłuższa podróż z nowym fotelikiem samochodowym I-GUARD Kinderkraft
Czas czytania: 3 minuty
Fotelik samochodowy zapewnia kompleksową ochronę przewożonemu dziecku bardziej niż jakiekolwiek inne rozwiązania. Fotelik chroni dziecko w przypadku zderzeń bocznych oraz obniża ryzyko zjawiska tzw. submarining, czyli zanurkowania dziecka pod pas w przypadku kolizji czołowych. Przede wszystkim chroni głowę i kark malucha, a także ramiona, wrażliwy kręgosłup oraz miednicę malca. Oprócz tego w przypadku jazdy tyłem foteliki RWF chronią także najmłodsze dzieci w przypadku zderzeń czołowych. Jakiekolwiek inne rozwiązania nie są tak skuteczne, jak foteliki: głównie ze względu na brak osłon bocznych, zagłówków, wewnętrznych pasów oraz możliwości przewożenia tyłem do kierunku jazdy.
Dzięki przewożeniu dzieci tyłem do kierunku jazdy (RWF) co najmniej do 4 roku życia, Szwecja ma najmniejszą liczbę wypadków, w których ginęły dzieci poniżej 4 lat. Dane pochodzą z badań nad bezpieczeństwem na drogach, przeprowadzonych przez European Commission.
Szwedzka droga do bezpieczeństwa
Foteliki RWF są prawnym wymogiem w przypadku noworodków w większości krajów na świecie. Mimo to, idąc za przykładem Szwecji, eksperci rekomendują przewożenie dzieci tyłem do kierunku jazdy dłużej, niż wymagają tego przepisy. Dlaczego?
Foteliki RWF w przypadku zderzenia czołowego:
- ● zmniejszają ryzyko urazu głowy o 70%,
- ● zmniejszają napięcie karku o 73%*.
Przewożenie dzieci tyłem do kierunku jazdy jest aż 5 razy bezpieczniejsze w porównaniu do przewożenia przodem (FWF), jeśli chodzi o zderzenia czołowe. Według testów, przeprowadzonych przez Thomasa Turbella (uważanego za ojca pomysłu przewożenia dzieci tyłem) w instytucie VTI, foteliki RWF mają o 92% mniejsze ryzyko powstania obrażeń podczas wypadku*.
UWAGA! Pamiętaj, by nie kupować fotelików z drugiej ręki: w takich przypadkach nigdy nie masz gwarancji, że fotelik jest bezwypadkowy!
Fotelik obrotowy RWF - I-GUARD od Kinderkraft
Marka Kinderkraft stworzyła fotelik bezkompromisowy - RWF, który pozwala na przewożenie dziecka przez cały okres fotelikowania w tym modelu, czyli do 105 cm, a nie tylko do 18 kg, przy zapewnieniu mu maksymalnego komfortu podróży. Nowoczesny fotelik I-GUARD jest zgodny z normą i-Size, ma obrotową bazę ułatwiającą zapinanie dziecka, a także 3 punkty podparcia, zwiększające bezpieczeństwo (ISOFIX oraz noga podpierająca).
Bezpieczeństwo i komfort
Fotelik samochodowy I-GUARD od Kinderkraft ma większy kąt pozycji leżącej w pozycji RWF, w porównaniu do konkurencji. Daje dziecku więcej miejsca - maluszkowi jest wygodniej podczas podróży, a także jest lepiej chroniony w przypadku zderzenia. Ma więcej miejsca na nogi, co jest częstą obawą rodziców w przypadku przewożenia dzieci RWF.
Siedzisko fotelika jest głębsze i wyższe, co pozwala na dłuższe przewożenie dziecka w pozycji RWF - dzięki temu nawet czterolatki będą mogły komfortowo podróżować. Oprócz tego I-GUARD wyposażono w ramę antyrotacyjną, która sprawia, że fotelik lepiej przylega do kanapy i pozostaje nieruchomy w przypadku zderzeń tylnych.
I-GUARD od Kinderkraft został przetestowany przy prędkości aż 64 km/h, aby zapewnić wyższe standardy bezpieczeństwa (norma wymaga testowania fotelików pod kątem zderzenia frontowego przy prędkości 50 km/h). Testy wykazały, że I-GUARD zmniejsza siły uderzenia czołowego na głowę i klatkę piersiową aż o 20%!
RWF - w trosce o bezpieczeństwo dzieci
W fotelikach samochodowych stosowane są coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania i systemy, które zwiększają bezpieczeństwo maluchów do maksimum. Kierując się wyborem zawsze zwróć uwagę, czy został przetestowany w rygorystycznych warunkach, oraz posiada dedykowane systemy bezpieczeństwa.
Inwestycja w dobrej jakości fotelik to większy wydatek, jednak jest on jednorazowy - fotelik posłuży Ci przez lata, a bezpieczeństwo Twojego dziecka jest bezcenne.
*Dane z badania, przeprowadzonego przez Volvo (volvocars.com), która wzięła pod uwagę 35 000 wypadków samochodowych. Z wyjątkiem jednego skrajnego przypadku żadne dziecko nie zginęło w foteliku samochodowym, skierowanym tyłem do kierunku jazdy.